Kategóriák
 
 
 
 
 
 
 

WIKY s.r.o internetes áruház reklamációs szabályzata

                             Wiky s.r.o internetes áruház reklamációs szabályzata

Ez a reklamációs szabályzat biztosítja az eladott áruk hibáira vonatkozó felelősség feltételeit és azok a vevőre történő alkalmazását a törvényben foglaltak szerint sz.40/1964Tk. A Polgári Törvénykönyv sz.250/2007c. az online áruházban és az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések fogyasztóvédelemről szól.Megtalálható a www.hrackypapier.sk oldalon (továbbiakban az eladó).

1. Általános rendelkezések

A reklamációs szabályzat olyan dokumentum, amely meghatározza az árura vonatkozó panaszokat, valamint az árura és annak javítására vonatkozó garanciális szabályokat.
A reklamációs szabályzat tiszteletben tartja a Szlovák Köztársaság jelenlegi módosított törvényeit, nevezetesen:
sz.250/2007 Tk., Fogyasztóvédelemi törvény
sz.22/2004 Tk., Az elektronikus kereskedelemről szóló törvény
sz.40/1964 Tk., Polgári Törvénykönyv
sz.102/2014 a fogyasztó védelme az áru értékesítésében vagy a távközlési szerződések az eladó telephelyén kívük kötött szerződés alapján nyújtott szolgáltatásokban. A reklamációs szabályzat az üzleti feltételek részét is képezi. A megrendelés elküldése előtt a jelölőnégyzet bejelölésével a vevő megerősíti  a felhívást és egyetért az üzleti feltételek összes szabályával.

2. Az áru ellenőrzése átvételkor

A vevőnek az áru átvétele után meg kell vizsgálnia a termék teljességét és hibátlan állapotát. Az áru mennyiségére vagy típusára vonatkozó további követelések nem fogadhatóak el.
Ha a postai vagy futárszolgálat által kézbesített áru nem teljes, kérjük azonnal értesítse a fuvarozót, és lépjen kapcsolatba velünk telefonon +421918363636 vagy e-mailben az eshop@wiky.sk címen

3. Garancia és jótállási feltételek

A jótállási idő az áru átvételével kezdődik és 24 hónapig tart.A jótállási idő meghosszabodik a termék javításakor, a mellékelt javítási bizonyíték alapján(reklamációs papír)
A megállapított hibáról értesíteni kell az eladót és az áru hibájáról eredő követelések e garanciaidő lejártáig érvényesek.
A jótállási idő elteltével megszűnik a garancia.
A vevőnek be kell tartania a gyártó használati utasításait és ajánlásait a termék használatára vonatkozóan.
Az esetleges jótállási javítást igénylőnek kötelessége a jótállási papírt a gyártótól, vagy hivatalos forgalmazótól megtartani, ha a termékekhez van csomagolva. Ha az eredeti jótállási papírt nem tartalmazza a csomagolás, akkor azt a termékkel együtt küldött számla helyettesíti.
A garnacia nem vonatkozik a termék szokásos használatából eredő kopás okozta károkra, az erőszakos manipulációra, a szakszerűtlen nyitásra, az eszköz mechanizmusaiba történő helytelen beavatkozásra.
A garancia nem kerül elismerésre a vevő által okozta mechanikai károk esetére, a túlzott és nem megfelelő használatból eredő károkra, a a termék gondozásának elhanyagolására, valamint idegen anyagok ( víz, vegyi anyagok...stb.) által okozta károk megtérítésére.
Az eladó nem vállal felelőséget a termék hibáiért, amelyekre a vásárlót az áru átvételekor figyelmeztettek és ő nem utasította el a terméket. Ami a használt dolgokat illeti, az eladó nem vállal felelőséget azokért a hibákért, amelyek megfelelnek a felhasználásnak vagy a kopásnak, amikor a vásárló átvette.
Az alacsonyabb, vagy leértékelt áron értékesített termékek esetében a jótállás nem vonatkozik olyan hibákra, amelyekre vonatkozóan az alacsonyabb árban megegyeztek.

4. Az áru reklamációra küldése

A vásárló az árut becsomagolva küldheti  vissza az eladónak, mégpedig úgy, hogy elkerülje a szállítás során bekövetkező kárt. Ne küldje az árut utánvételre!  Olyan árut, amit utánvételre küldenek nem veszünk át! A reklamáció során a következőképpen kell eljárnia:
Küldje az árut a következő címre:  Wiky s.r.o
                                                      Bratislavská 905.
                                                      90045 Malinovo         Slovensko
együtt az áruval, és az írásbeli reklamációval együtt, ahol kérjük, adja meg a következő információkat (a reklamáció gyors és problémamentes megoldására): vásárló adatai
                        a számla és termék kódja (a számla szerint)
                        a vásárlás dátuma, a számla száma
                        az állítólagos hiba részletes leírása
                        a reklamált áru feladásának dátuma

5. A reklamáció alkalmazása és megoldása a jótállási időszakban

- Az írásbeli értesítés és a reklamált termék kézhezvételét követően a vevő azonnal értesül e-mailben a reklamációs eljárás megindításáról és a reklamáció elindításának módjáról. Az elintézett reklamációról a vevő telefonon, vagy e-mailben lesz értesítve, és ajánlott csomagküldeménnyel lesz eljuttatva hozzá.
A panasztételi eljárás azon a napon kezdődik, amikor az alábbi feltételek teljesünek:
        - írásbeli panaszos értesítés kézbesítése az eladónak
        - a reklamált áru kézbesítése
- Az eladó a reklamációról késedelem nélkül dönt. Legkésőbb a reklamáció napjától számított 3 munkanapon belül döntést hoz arról, hogy a panasz milyen módon oldható meg, különösen akkor, ha a termék feltételeinek összetett technikai értékelésre van szükség, és az áru hibájának vagy javításának szakértői értékelésre van szüksége- legkésőbb 30 napon belül. Ezen időszak lejárta után a vevőnek joga van lemondani a szerződésről, van joga van új termék cseréjére.
A követelés módja lehet: javítás, új pótalkatrész, új termékre cserélés, vagy más termékre cserélés ( a reklamált termék értékében) vagy a pénz visszatérítésére.
-A vevő tájékoztatást kap a reklamációs megoldás kimeneteléről e-mailben vagy regisztrált levélben a 30 napos időszak lejárta előtt, és a panasztételi eljárás megszűnik.
- A termék megvásárlásától számított 12 hónapon belül benyújtott reklamáció esetén az eladó a reklamációt csak szakértői megítélés alapján utasíthatja  vissza. Ha az eladó elutasítja a 12 hónap lejárta utáni reklamációt, az eladó köteles tájékoztatni a vevőt arról, hogy kinek küldi a terméket szakértői megítélés céljából.
- Szakértői megítélést a reklamáció elfogadására csak az arra felhatalmazott személy (a szakterületen dolgozó szakember) vagy a gyártó által felhatalmazott személy véleménye, elvégzésre, javításra alkalmas személy végezhet. (§2 Fogyasztóvédelmi törvény)
- Ezután a vevő ugyanazokkal a jogokkal rendelkezik, mintha olyan hibáról lenne szó, amelyet nem lehet elhárítani. A vevőnek joga van elállni a szerződéstől.

Formanyomtatvány a felmondási szerződéshez.pdf


6. Hibák elhárítása

- A jótállási időszak alatt az eladó gondoskodik arról, hogy a hibát egy hivatalos szervizközpont javítsa.
- A hiba elhárítása helyett az eladó mindig kicserélheti a hibás dolgot, ha ez a vevőnek nem okoz különösen gondot.
- Abban az esetben, ha régebbi termékről van szó, amely a piacon nem elérhető, a követelés megfelelő kártérítéssel vagy jóváírásra kerül sor a termék eredeti árán a vevő egyetértésében.
- Ha a vevő a károsodott termék hibájánek elhárítását kéri (reklamáció esetén) , és nem garanciális követelés, akkor a javítás költségeinek a jótállási feltételein kívül eső "fizetett javítás" lép érvénybe, amiről előzetes értesítést kap e-mailben.

7. Zárónyilatkozat

Ez a reklamációs nyilatkozat az üzleti feltételek részeként is értendő, amely megfelelő megfogalmazásban érvényes az eladó honlapján megtalálható.Az internetes üzlet üzemeltetője www.veselypapagaj.sk fenntartja a jogot, hogy a reklamációs feltételeit előzetes értesítés nélkül megváltoztathatja.

A reklamációs szabályzat 2016.7.12-től érvényes.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Teljes (asztali) verzió