Kategóriák
 
 
 
 
 
 
 

                                                       Általános szerződési feltételek az online áruházban


A Wiky s.r.o. internetes üzlet üzemeltetőjének általános szerződési feltételei egy elektonikus üzletben kötött vásárlási szerződésre
(www.hrackypapier.sk, www.wiky.sk, www.wikyhracky.sk)

Ezek az üzleti feltételek szabályozzák a felek jogait és kötelezettségeit, amelyeket az eladó : Wiky s.r.o, Bratislavská 905., 90045 Malinovo, Slovensko, IČO: 35795531, DIČ: 2020202008, IČ DPH: SK2020202008 bejegyzett sz.22439/B sro székhelye (a továbbiakban az eladó) és a vevő, akinek kereskedelmi webhelyen történő áruk vásárlása és értékesítése között jött létre. Az eladóval kapcsolatos további információk a "Kapcsolat" oldalon találhatók.

Az eladó és a vevő közötti valamennyi szerződéses kapcsolat a Szlovák Köztársaság jogrendjével összhangba van zárva. Az esetben, ha a szerződő fél a vevő, akkor az üzleti jogok feltételei érvényesek a szabályozott jogviszonyok szerint, módosítva:
törvény:sz.40/1964 Tgy.-Polgári törvénykönyv, és a törvény sz.250/2007 Tgy-Fogyasztóvédelmi törvényről a korlátos értékesítés és a postai megrendelés esetében. Abban az esetben, ha a vevő vállalkozó, az üzleti feltételek által szabályozott jogviszonyokat a www.veselypapagaj.sk törvény szabályozza.sz.513/1991 Tgy.-Kereskedelmi törvénykönyv, módosítva

Felügyeleti hatóság, panaszok leadása
SOI felögyelete a pozsonyi régió számára
Prievozská 32., P.O.BOX 5., 82027 Bratislava 27
Felügyeleti Minisztérium
tel.: 02/58272171, 02/58272104
fax.:02/58272170

 1. Általános rendelkezések

A vevő-fogyasztó az a személy, aki elküldte elektronikus megrendelését az internetes oldalon keresztül www.wiky.sk, www.wikyhracky.sk, www.hrackypapier.sk, e-mailben, faxon,így távközlési szerződés jött létre.A vevő-fogyasztó olyan fizikai személy aki kereskedelmi vagy üzleti tevékenysége során nem vesz részt távértékesítési szerződés megkötésében. A nyújtott szolgáltatásból származó áruk nem szolgálják őt más foglalkoztatás vagy üzleti tevékenység folytatásásra.
A vásárlási szerződés úgy jön létre, hogy a vevő megrendelést küld az eladónak és ő azt elfogadja.Az így létrejött szerződést(beleértve az elfogadott árat is) csak a felek megállapodásaával vagy jogos okok miatt módosíthatják vagy törölhetik.
A megrendelés elküldésével a vevő megerősíti, hogy megismerkedett és elfogadta az ÁSZF-eket, amelyek a ÁSZF szerves részét képezik, abban a pillanatban, hogy a rendelést érvényesítette.
A vevő, aki nem fogyasztó-olyan személy, aki a vételi szerződés megkötésekor és végrehajtásakor az üzleti tevékenysége során jár el.
A szerződésből eredő kapcsolatokat és esetleges vitákat kizárólag a Szlovák Köztársaság által alkalmazandó jogok alapján rendezik a Szlovák Köztársasági bíróság közbenjárásával.
A szerződést szlovák nyelven kötik meg.

2. A vásárlási szerződés feltételei

A vevő köteles az eladónak kitöltött űrlap formájában elküldeni a megrendelést a honlapjára, amellyel vásárlási szerződés megkötésére irányuló kérelmet küldött,amelynek tárgya a tulajdonjog átruházása a vevő által azonosított árukra a vételáron és az e rendeletben meghatározott feltételek mellett. (továbbiakban csak megrendelés).
A megrendelés elküldése után a vevő automatikusan értesítést kap a megrendelés kézhezvételéről az eladó elektronikus rendszerére (továbbikban:"megrendelés kézbesítési igazolása")
A megrendeléssel kapcsolatos további információk elküldhetőek az eladó e-mail címére.
A visszaigazolás olyan információkat is tartalmaz,hogy az eladó megkapta a megrendelést, de ez még nem fogadja el a vásárlási szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatot.
Az eladó ezt követően elküldi a vevő e-mail címére vonatkozó információkat arról, hogy a vevő megrendelését elfogadta. (továbbiakban:"Megrendelés elfogadása") A megrendelésben megtalálható az összes információ a 102/2014Tgy. törvény szerint, amely magába foglalja a Fogyasztóvédelem a távértékesítési szerződés alá tartozó áruk értékesítését".
A vásárlási szerződést a megrendelés elfogadásának elektronikus vagy írásos formában történő kézbesítésével kötetik meg a vevővel.

3. Szállítási feltételek

Az eladó köteles a megrendelést teljesíteni és a vevőnek legkésőbb 14 napon belül az árut kézbesíteni. Az eladó általában 2 munkanapon belül elkezdi a kiszállítást, és egyidejűleg tájékoztatja a vásárlót e-mailben vagy telefonon az áru pontos elküldésének és kézbesítésének napjáról.
Több mint 14 munkanapi szállítási időszak esetén az eladó e-mailben vagy telefonon értesíti a vevőt. Ha a felek nem értenek egyet, egy másik szállítási időpontban megegyezhetnek, vagy a vevőnek joga van felmondani a szerződést.
Az áru kézbesítési helye fel van tüntetve a megrendelésben, a szállítás erre a helyre történik, ha csak a felek más helyszínben meg nem állapodnak.
A vevő köteles megfelelő módon és időben átvenni az árut, vagy gondoskodni arról, hogy az árut egy általa felhatalmazott személy átvegye, ha a vásárló bármilyen okból kifolyólag nem tudja ezt teljesíteni.
Ha az áru ismételt kiszállítást igényel a vásárló távolléte miatt a további szállítási költségeket a vásárló téríti meg.
A kiszállítás átvételének elutasítása a kiszállítóval szemben nem jelenti a szerződés felmondását. Ebben az esetben az eladó jogosult az áru szállítási költségének visszaigénylésére.
A vevő köteles az árut valmint a csomagolást közvetlenül a kézbesítés után ellenőrizni. Ha a vevő megállapítja, hogy az áru vagy a csomagolás sérült, köteles értesíteni a kézbesítőt és jelenlétében ellenőrizni az áru állapotát .Ha az áru megrongálódott ,a szállító a vásárlóval együtt úgynevezett kárjegyzéket készít, amit mind a ketten aláírnak.
Az eredeti számla a kézbesített csomag része.A számla szállítási és jótállási számlaként is szolgál. Ha a gyártó szavatossági kártyát igényel a szervizközpont részére a termék eredeti garancialevelet is tartalmaz.
A tulajdonjog megszerzése és az áru károsodásának átruházása: A vevő az áru tulajdonjogát csak az áru vételárának kifizetését követően szerzi meg. Az áru károsodása akkor ruházódik a vásárlóra, amikor az átveszi az árut az eladótól, vagy az általa megbízott szállítótól.

4.Árak

Az árura vonatkozó vételár az eladó által üzemeltetett e-kereskedelmi webhelyen tartalmazza a hozzáadott értékadót a Szlovák Köztársaság érvényes jogszabályai által meghatározott összegben, és nem tartalmazza az áru szállítására vagy egyéb szabadon választható szolgáltatások árát.
Az oldal üzemeltetője fenntartja magának a jogot, hogy a tartalom jogosulatlan beavatkozása esetén az árakat megváltoztassa. A végső ár a vevő számára a megrendelés visszaigazolásában szerepel.
Minden akció a készlet erejéig tart, kivéve ha az adott áru esetében másként szerepel.
Az eladó fenntartja a jogot, hogy az áru árát bármikor módosíthatja az eladó által üzemeltetett  e-kereskedelmi webhelyen. Az árváltozás nem vonatkozik az ezt megelőzően megkötött vásárlási szerződésekre, függetlenül attól, hogy az árut még nem szállították ki.
A teljes árat, azaz a vételárat a szállítási költségeket és a csomagolást a vásárlási szerződés megkötése előtt e-mailben küldjük el a vevőnek.

5. Fizetési feltételek

A  vásárló az árut euróban/forintban fizeti a felek kölcsönös megállapodása szerint.
A megrendelt árut utánvétellel szállítjuk, vagy utánvétel nélkül futárszolgáltatóval kézbesítjük
A vevő az átvételkor kifizeti az vételárát és a szállítási költséget készpénzben vagy hitelkártyával.
Személyes átvétel esetén a vevő készpénzben fizeti ki az árut a kiadott számla alapján.

Fizetési lehetőségek:
- készpénzben: a leggyakrabban használt fizetési mód,az árut csak akkor fizeti ki, ha a futártól átvette
- banki átutalás: a megrendelés kézhezvételékor számlaszámot és egy varibiális számot küldünk Önnek, és erre a számlaszámra, mely a PrimaBank-ban található, átutalhatja a pénzt. A fizetés kézhezvétele után elküldjük az árut, és tájékoztatjuk Önt a szállítás megérkezésének időpontjáról.
- kártyás fizetés/ online kártyás fizetés
- fizetés készpénzben személyes átvétel esetén

A kedvezmény szabályait és feltételeit közvetlenül a kedvezményes áruhoz csatolva találja, vagy írásos tájékoztatás formájában elolvashatja.


6. A tulajdonjog megszerzése és az áru károsodásának átruházása:

A vevő az áru tulajdonjogát csak az áru vételárának kifizetését követően szerzi meg. Az áru károsodása akkor ruházódik a vásárlóra, amikor az átveszi az árut az eladótól, vagy az általa megbízott szállítótól.

  7.   Wiky s.r.o internetes áruház reklamációs szabályzata

Ez a reklamációs szabályzat biztosítja az eladott áruk hibáira vonatkozó felelősség feltételeit és azok a vevőre történő alkalmazását a törvényben fpglaltak szerint sz.40/1964Tk. A Polgári Törvénykönyv sz.250/2007c. az onlne áruházban és az üzlethelyiségen kívül kötött szerződések fogyasztóvédelemről szól.Megtalálható a www.hrackypaier.sk oldalon (továbbiakban az eladó).
1. Általános rendelkezések
A reklamációs szabályzat olyan dokumentum, amely meghatározza az árura vonatkozó panaszokat, valamint az árura és annak javítására vonatkozó garanciális szabályokat.
A reklamációs szabályzat tiszteletben tartja a Szlovák Köztársaság jelenlegi módosított törvényeit, nevezetesen:
sz.250/2007 Tk., Fogyasztóvédelemi törvény
sz.22/2004 Tk., Az elektronikus kereskedelemről szóló törvény
sz.40/1964 Tk., Polgári Törvénykönyv
sz.102/2014 a fogyasztó védelme az áru értékesítésében vagy a távközlési szerződések az eladó telephelyén kívük kötött szerződés alapján nyújtott szolgáltatásokban. A reklamációs szabályzat az üzleti feltételek részét is képezi. A megrendelés elküldése előtt a jelölőnégyzet bejelölésével a vevő megerősíti  a felhívást és egyetért az üzleti feltételek összes szabályával.
2. Az áru ellenőrzése átvételkor
A vevőnek az áru átvétele után meg kell vizsgálnia a termék teljességét és hibátlan állapotát. Az áru mennyiségére vagy típusára vonatkozó további követelések nem fogadhatóak el.
Ha a postai vagy futárszolgálat által kézbesített áru nem teljes, kérjük azonnal értesítse a fuvarozót, és lépjen kapcsolatba velünk telefonon +42118363636 vagy e-mailben az eshop@wiky.sk címen
3. Garancia és jótállási feltételek
A jótállási idő az áru átvételével kezdődik és 24 hónapig tart.A jótállási idő meghosszabodik a termék javításakor, a mellékelt javítási bizonyíték alapján(reklamációs papír)
A megállapított hibáról értesíteni kell az eladót és az áru hibájáról eredő követelések e garanciaidő lejártáig érvényesek.
A jótállási idő elteltével megszűnik a garancia.
A vevőnek be kell tartania a gyártó használati utasításait és ajánlásait a termék használatára vonatkozóan.
Az esetleges jótállási javítást igénylőnek kötelessége a jótállási papírt a gyártótól, vagy hivatalos forgalmazótól megtartani, ha a termékekhez van csomagolva. Ha az eredeti jótállási papírt nem tartalmazza a csomagolás, akkor azt a termékkel együtt küldött számla helyettesíti.
A garnacia nem vonatkozik a termék szokásos használatából eredő kopás okozta károkra, az erőszakos manipulációra, a szakszerűtlen nyitásra, az eszköz mechanizmusaiba történő helytelen beavatkozásra.
A garancia nem kerül elismerésre a vevő által okozta mechanikai károk esetére, a túlzott és nem megfelelő használatból eredő károkra, a a termék gondozásának elhanyagolására, valamint idegen anyagok ( víz, vegyi anyagok...stb.) által okozta károk megtérítésére.
Az eladó nem vállal felelőséget a termék hibáiért, amelyekre a vásárlót az áru átvételekor figyelmeztettek és ő nem utasította el a terméket. Ami a használt dolgokat illeti, az eladó nem vállal felelőséget azokért a hibákért, amelyek megfelelnek a felhasználásnak vagy a kopásnak, amikor a vásárló átvette.
Az alacsonyabb, vagy leértékelt áron értékesített termékek esetében a jótállás nem vonatkozik olyan hibákra, amelyekre vonatkozóan az alycsonyabb árban megegyeztek.
4. Az áru reklamációra küldése
A vásárló az árut becsomagolva küldheti  vissza az eladónak, mégpedig úgy, hogy elkerülje a szállítás során bekövetkező kárt. Ne küldje az árut utánvételre!  Olyan árut, amit utánvételre küldenek nem veszünk át! A reklamáció során a következőképpen kell eljárnia:
Küldje az árut a következő címre:  Wiky s.r.o
                                                      Bratislavská 905.
                                                      90045 Malinovo
együtt az áruval, és az írásbeli reklamációval együtt, ahol kérjük, adja meg a következő információkat (a reklamáció gyors és problémamentes megoldására): vásárló adatai
                        a számla és termék kódja (a számla szerint)
                        a vásárlás dátuma, a számla száma
                        az állítólagos hiba részletes leírása
                        a reklamálr áru feladásának dátuma
5. A reklamáció alkalmazása és megoldása a jótállási időszakban
- Az írásbeli értesítés és a reklamált termék kézhezvételét követően a vevő azonnal értesül e-mailben a reklamációs eljárás megindításáról és a reklamáció elindításának módjáról. Az elintézett reklmációról a vevő telefonon, vagy e-mailben lesz értesítve, és ajánlott csomagküldeménnyel lesz eljuttatva hozzá.
A panasztételi eljárás azon a napon kezdődik, amikor az alábbi feltételek teljesünek:
        - írásbeli panaszos értesítés kézbesítése az eladónak
        - a reklamált áru kézbesítése
- Az eladó a reklamációról késedelem nélkül dönt. Legkésőbb a reklamáció napjától számított 3 munkanapon belül döntést hoz arról, hogy a panasz milyen módon oldható meg, különösen akkor, ha a termék feltételeinek összetett technikai értékelésre van szükség, és az áru hibájának vagy javításának szakértői értékelésre van szüksége- legkésőbb 30 napon belül. Ezen időszak lejárta után a vevőnek joga van lemondani a szerződésről, van joga van új termék cseréjére.
A követelés módja lehet: javítás, új pótalkatrész, új termékre cserélés, vagy más termékre cserélés ( a reklamált termék értékében) vagy a pénz visszatérítésére.
-A vevő tájékoztatást kap a reklamációs megoldás kimeneteléről e-mailben vagy regisztrált levélben a 30 napos időszak lejárta előtt, és a panasztételi eljárás megszűnik.
- A termék megvásárlásától számított 12 hónapon belül benyújtott reklamáció esetén az eladó a reklamációt csak szakértői megítélés alapján utasíthatja  vissza. Ha az eladó elutasítja a 12 hónap lejárta utáni reklamációt, az eladó köteles tájékoztatni a vevőt arról, hogy kinek küldi a terméket szakértői megítélés céljából.
- Szakértői megítélést a reklamáció elfogadására csak az arra felhatalmazott személy (a szakterületen dolgozó szakember) vagy a gyártó által felhatalmazott személy véleménye, elvégzésre, javításra alkalmas személy végezhet. (§2 Fogyasztóvédelmi törvény)
- Ezután a vevő ugyanazokkal a jogokkal rendelkezik, mintha olyan hibáról lenne szó, amelyet nem lehet elhárítani. A vevőnek joga van elállni a szerződéstől.
6. Hibák elhárítása
- A jótállási időszak alatt az eladó gondoskodik arról, hogy a hibát egy hivatalos szervizközpont javítsa.
- A hiba elhárítása helyett az eladó mindig kicserélheti a hibás dolgot, ha ez a vevőnek nem okoz különösen gondot.
- Abban az esetben, ha régebbi termékről van szó, amely a piacon nem elérhető, a követelés megfelelő kártérítéssel vagy jóváírásra kerül sor a termék eredeti árán a vevő egyetértésében.
- Ha a vevő a károsodott termék hibájánek elhárítását kéri (reklamáció esetén) , és nem garanciális követelés, akkor a javítás költségeinek a jótállási feltételein kívül eső "fizetett javítás" lép érvénybe, amiről előzetes értesítést kap e-mailben.
7. Zárónyilatkozat
Ez a reklamációs nyilatkozat az üzleti feltételek részeként is értendő, amely megfelelő megfogalmazásban érvényes az eladó honlapján megtalálható.Az internetes üzlet üzemeltetője www.veselypapagaj.sk fenntartja a jogot, hogy a reklamációs feltételeit előzetes értesítés nélkül megváltoztathatja.
A reklamációs szabályzat 2016.7.12-től érvényes.

8. Szerződés visszavonása

A 7.sz törvény 102/2014 cikkelye kimondja, hogy a vevőnek joga van arra, hogy az áru átvételétől számított 14 munkanpon belül visszavonja a megkötött szerződést. Ezt a jogot elengedhetetlen, hogy papíron vagy e-mailben alkalmazza a feltételekben foglalt visszavonási űrlapot használva. A vevőnek joga van arra is, hogy az interneten megrendelt árut személyesen vegye át az eladó kiadási helyén. A visszavonási űrlap törlését késedelem nélkül, legkésőbb 48 órán belül az eladó e-mailben visszaigazolja.
Ezt legkésőbb az utolsó (14 munkanap) nap folyamán teljesíteni kell.
A visszavonási űrlapot az áruval együtt a következő címre küldje:  Wiky s.r.o, Bratislavská 905, 900 45 Malinovo, Slovensko
                                                                                                         e-mail: farkasova.wiky.hu@gmail.com

A fogyasztónak ezen a határidőn belül joga van az áru kicsomagolására és tesztelésére, ugyanúgy mintha helyben vásárolna, és joga van az áru működésének vizsgálatára.
Az árut teljes egészében, sértetlenül, tisztán, esetleg ha mód van rá, eredeti csomagolásban kell visszajuttatni az eladóhoz. Abban az esetben, ha a visszküldött áru hiányos vagy sérült, az eladónak joga van a sérült rész értékének levonására. ("§ 458,első bekezdésének megfelelően)
Az áru visszaküldésének költségeit a vevő fizeti. A készpénzért visszaküldött árut nem fogadjuk el!
A vevő köteles az árut vissszaküldeni 14 munkanapon belül az eladónak.
Az eladó köteles a visszavonásról szóló értesítés kézhezvételétől számított 14 munkanapon belül visszatéríteni azt az összeget amit az termékért kifizetett, amelyben a szerződés alapján megegyeztek.
Az eladó nem köteles a vevőnek visszatéríteni a költségeket addig, amíg a vevő nem mutatja az arról szóló nyilatkozatot, hogy visszaküldte az árut.
A kifizetéseket a vevő választása szerint visszaküldjük a számlájára  vagy postai úton történő átutalással. Személyes visszaküldés esetén a kifizetések készpénzben kerülnek visszatérítésre.
A vevő nem vonhatja vissza a szerződéseket (kivéve,ha kifejezetten ebben megegyeztek)::
- a szolgálatnyújtásra, ha beleegyezésével a teljesítés kézhezvételétől számított 14 napos határidő lejárta előtt kezdte
- olyan áruk vagy szolgáltatások nyújtására, amelyek ára a pénzügyi piacok mozgásától függ, függetlenül az eladó akaratától
- a vevő kérésére átadott áru, ami kopott, elavult
- audió és videofelvételek, számítógépes programok ellátására, ha a vevő megsértette az eredeti csomagolást
- újságok, folyóiratok szállítására
- védőcsomagolásba helyezett áruk eladására, amely nem alkalmas egészségügyi vagy higiéniai okokból történő visszatérítésre, és amelynek védőcsomagolása a szállítás után sérült
- olyan áruk értékesítésére, amelyek összekeverhetőek más árukkal a szállítás után

Az eladónak joga van visszavonni a vásárlási szerződést, ha a megrendelt áru nem áll rendelkezésre a készlet hiánya miatt, vagy ha a vevő nem teljesíti a megbízás teljesítésével kapcsolatos kötelezettségeket
A távszerződéstől való visszaállás a szerződés kezdetétől nem érvényes.

9.Alternatív jogi ügyek rendezése

A fogyasztónak joga van jogorvoslati kérelmekkel kapcsolatban az eladóhoz fordulnia, ha nem elégedett az eladó általi panaszkérelem(reklamáció) intézésével, vagy ha úgy véli, hogy az eladó megsértette a jogait. Ha az eladó a fogyasztónak elutasítóan válaszol, vagy ha 30 napig az elküldés után sem válaszol, a fogyasztónak joga van az alternatív vitarendelés kérelmének (AVK) benyújtására.Az AVK csak az eladó és a fogyasztó között létrejött szerződésből létrejött jogvitákkal foglalkozik és aszerződéshez kaúcsolódó vitákat oldja. Kivéve a vitákat a §4sz. 391/2015 cikkelyében és olyan vitákat amelynek értéke nem haladja meg a 20 eurót. Az alternetív vitarendezés kérelmének kezdeményezésére irányuló javaslatot benyújthatja az AVK rendezőjének a hivatkozott törvény §3 szerint az erre készült formanyomtatvány szerint amelyet 1.cikkszám alkot.Az AVK kezelője megkövetelheti a fogyasztót, hogy az AVK költségei a fogyasztót terheljék, de legfeljebb csak 5 euróig, áfával. Ha az AVK-ban több szubjektum létezik a vevőnek joga van választani. Az AVK mellett a vevőnek joga van a megfelelő helyi illetékes vagy választott bírósághoz fordulni. Az AVK formanyomtatványa az alábbi honlapon érhető el:e..europa.eu(consumens)odr/index-en.htm
Az alternatív vitarendezési szervek a hálózati iparágak szabályozási hivatala, az elktronikus hírközlési és posta szabályozási hivatala és a szlovák kereskedelmi ellenőrzés.Ezenkívül a szlovák kereskedelmi felügyelet egy úgynevezett reziduális szubjekt, ez azt jelenti, hogy képes lesz olyan viták megoldására is, amelyeket más hatóságok hatáskörei nem határoznak meg. Pénzögyi szolgáltatási szerződésekből eredő vitákon kívül.

10. Záró rendelkezések

- Abban az esetben, ha a vásárlási szerződést írásban kötik meg, minden változtatást írásban kell megtenni
- A felek megállapodtak abban, hogy a köztük lévő kommunikáció e-mail formájában történik
- Az üzleti és reklamációs feltételek által nem szabályozott kapcsolatokra voantkozó rendelkezéseket a következő törvények szabályozzák:
  Polgári Törvénykönyv sz.40/1964 gyűjtemény/ 22/2004 törvény
  Elektronikus kereskedelem sz.128/2002, a belső piac állami ellenőrzéséről a fogyasztóvédelemi kérdésekben, valamint egyes jogi kérdések módosításáról, a törvény által módosított rendeletekkel 284/2002 cikkely, és a későbbiekben módosított rendelettel 102/2014 cikkely( távértékesítés esetében a fogyasztóvédelemről)
Ezek az üzleti és reklamációs feltételek a vásárlóval szembeni megkötött beszerzési szerződés megkötésével lépnek hatályba..
A vevőt arra kérjük, hogy a megrendelés alkőldése előtt olvassa el és győződjön meg arról, hogy megismerkedett és megértette üzleti és reklamációs feltételeinket.
Az üzemeltető fenntartja a jogot arra, hogy előzetes értesítés nélkül megváltoztathatja az üzleti feltételeket. Ezek az üzleti feltételek 2016.05.01-től érvényesek, és a korábbi üzleti feltételeket teljesen helyettesítik.











 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Teljes (asztali) verzió